GSX-S1000 został zaprezentowany w 2015 jako nowy model, stworzony by dać motocyklistom przyjemność ze sportowej jazdy w ulicznych warunkach. Sercem motocykla był zestrojony na ulicę, potężny silnik o pojemności 999 cm3, który wcześniej poprowadził model GSX-R1000 do niezliczonych zwycięstw w mistrzostwach superbike i endurance. Silnik ten został umiejętnie połączony z kompaktową i lekką ramą, dopracowanymi podzespołami oraz wygodną, wyprostowaną pozycją za kierownicą, by ucieleśnić podejście inżynierów Suzuki do maksymy “Run. Turn. Stop”. Założeniem było osiągnięcie jak najlepszej równowagi ogólnych osiągów i zalet użytkowych motocykla. Tak jak GSX-R1000 został zbudowany by zdominować tor wyścigowy, tak GSX-S1000 został stworzony by „kontrolować ulice”.
Pionowy podwójny reflektor LED w sześciokątnych obudowach, zwieńczony światłem pozycyjnym również w systemie LED tworzy nowy, ostry i śmiały wygląd.
Nowe LED-owe kierunkowskazy podkreślają agresywny design nowego GSX-S1000.
Podwójne, zespolone tylne światło LED podkreśla stylową, kompaktową linię tylnej sekcji.
Bogaty w informacje i czytelny wyświetlacz full-LCD prezentuje wyjątkową grafikę i niebieskie podświetlenie nawiązujące do image’u GSX-S-a 1000.
Kompaktowe i lekkie podwozie zostało zaprojektowane tak, by zapewnić zwinność, przyjemną charakterystykę i optymalne właściwości prowadzenia w rzeczywistych warunkach jazdy, od jazdy po mieście aż po przejażdżki w sportowym tempie.
Aluminiowy wahacz pochodzi ze sportowego modelu GSX-R1000.
Regulowane mocowane za pomocą dźwigni tylne zawieszenie zapewnia zwinność i stabilność.
Sześcioszprychowe odlewane aluminiowe koła zapewniają poręczność i sportowy wygląd.
Opony Dunlop SPORTMAX Roadsport2 również przyczyniają się do poprawienia zwinności oraz przewidywalności prowadzenia i sportowych właściwości, jednocześnie poprawiając wyczucie przyczepności. W połączeniu z charakterystyką przedniego i tylnego zawieszenia generują większą pewność siebie przy każdej prędkości.
System ABS dopasowuje siłę hamowania do dostępnego w danym momencie poziomu przyczepności nawierzchni.
4-tłoczkowe przednie zaciski Brembo mono-block współpracujące z dwoma pływającymi tarczami o średnicy 310 mm dostarczają wysoką skuteczność i wyczucie hamulców.
Nowy kształt siedzenia zapewnia jeźdźcowi lepsze podparcie, wygodę oraz swobodę ruchu.
Nowa, szersza o 23 mm kierownica, z poprawionym kątem ustawienia, wraz z zaktualizowanym kształtem siedzenia pozwala osiągnąć wygodniejszą, wyprostowaną pozycję podczas jazdy w sportowym stylu.
Podwójna aluminiowa rama z prostymi, głównymi ramionami prowadzącymi od główki ramy aż do mocowania wahacza, jest wyjątkowo sztywną i lekką konstrukcją zapewniającą zwinność i przyczepność na drodze.
W pełni regulowany, odwrócony widelec KYB (Kayaba) o średnicy goleni wynoszącej 43 mm zapewnia sportową i jednocześnie komfortową charakterystykę.
Nowy zbiornik paliwa o zwiększonej do 19 litrów pojemności zmniejsza częstotliwość postojów na tankowanie i tym samym poprawia komfort podczas długich przejażdżek.
Długość całkowita | 2115 mm |
Szerokość całkowita | 810 mm |
Wysokość całkowita | 1180 mm |
Rozstaw osi | 1460 mm |
Prześwit | 140 mm |
Wysokość siedziska | 810 mm |
Masa własna | 214 kg |
Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC |
Średnica cylindra x skok tłoka | 73,4 mm x 59,0 mm |
Pojemność skokowa | 999 cm³ |
Moc maksymalna | 112kW (152 KM) / 11,000 obr./ min |
Maksymalny moment obrotowy | 106Nm / 9,250 obr./min |
Stopień sprężania | 12,2 : 1 |
Zasilanie w paliwo | Wtrysk paliwa |
Rozrusznik | Elektryczny |
System smarowania | Z mokrą miską |
Przekładnia | 6-biegowa z zazębieniem stałym |
Zawieszenie przód | Widelec upside-down, spręż. śrub., tłum. olejowe |
Zawieszenie tył | Wahaczowe |
Kąt główki | 65° / 100mm |
Hamulce - Przód | Tarczowe (podwójne), o śr. 310 mm zaciski 4-tłoczkowe |
Hamulce - Tył | Tarczowe |
Opony - Przód | 120/70ZR17M/C (58W) bezdętkowa |
Opony - Tył | 190/50ZR17M/C (73W) bezdętkowa |
System zapłonu | Elektroniczny zapłon tranzystorowy |
Pojemność zbiornika paliwa | 19 l |
Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu Cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów nadwozia i tapicerki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji motocykla następuje w umowie jego sprzedaży.